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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Jeu 3 Mars 2011 10:33 
Grognard
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Inscrit(e) le : Dim 17 Mai 2009 23:12
Message(s) : 708
Concepteur de jeu (1) Médaile de l'Asie (1)
I worked on the trench look and hopefully it looks better now.

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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Jeu 3 Mars 2011 11:11 
Pousse pions
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Inscrit(e) le : Lun 5 Juil 2010 09:58
Message(s) : 356
Localisation : Liège, Belgique
Médaille des 10 ans (1) Médaille du samaritain (1) Médaille des blocs en bois (1) Médaille du FSSOP (1)
Congrats, very realistic view :clap:

_________________
Ma collection http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Shandiel


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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Jeu 3 Mars 2011 12:30 
Grognard
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Inscrit(e) le : Sam 7 Mars 2009 10:27
Message(s) : 1051
Localisation : Royaume-Uni
Médaille du message (1) Traducteur (1) Médaille du testeur. (1) Organisateur de conventions (1) Médaille des blindés de Saumur (1) Médaille de l'Ecole de Guerre (1)
Hi Kim,

Again I will help you to translate the rules!

Great job and thank you for all your games about french history and french army.

_________________
Arnaud
De retour en France le 1 juillet.
Dispo pour des parties sur Paris en semaine et sur Fontainebleau et les environs le week-end


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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Mer 7 Déc 2011 11:13 
Grognard
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Inscrit(e) le : Dim 17 Mai 2009 23:12
Message(s) : 708
Concepteur de jeu (1) Médaile de l'Asie (1)
Dien Bien Phu map, slightly mellowed. As soon as Tonkin is done I will start on "Dien Bien Phu, the Final Gamble". My ambition is to make it fast and furious. I will introduce two systems which I call the Open Game Turn system, where you decide through cards which part of the game turn you wish to play, and the Push system where an assault continues until you make or break. While units assault three things will happen: 1 - they will get losses, 2 - they will become increasingly distressed, 3 - they will become increasingly exhausted. The rate in which units will suffer these things depends on the resistance they meet. When either of these three aspects reach a certain critical level the units will stop or break.

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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Ven 23 Déc 2011 17:24 
Grognard
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Inscrit(e) le : Dim 17 Mai 2009 23:12
Message(s) : 708
Concepteur de jeu (1) Médaile de l'Asie (1)
Joyeux Noël :clap:

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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Mar 17 Jan 2012 11:37 
Grognard
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Inscrit(e) le : Dim 17 Mai 2009 23:12
Message(s) : 708
Concepteur de jeu (1) Médaile de l'Asie (1)
Examples of counter (backside and frontside)
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Only backside
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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Mar 17 Jan 2012 11:43 
Vieille barbe
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Inscrit(e) le : Jeu 24 Sep 2009 08:35
Message(s) : 1833
Localisation : Rennes
Ordre des anciens 2002 (1) Opérations extérieures (1) Médaille des petits posteurs (2) Organisateur de conventions (1) Rencontres de l'AOBA / RLP (1) Médaille des trappistes (1) Fou de Bourgbarré (1)
Soldat du 4° zouave (1) Convention Big Red One (2) Médaille de l'Ecole de Guerre (1) Médaille de la série GCACW (1) Médaille de la WWII (1)
Très intéressant.

Tu peux rappeler l'échelle (espace, temps, unités) ?

_________________
De tous ceux qui n'ont rien à dire, les plus agréables sont ceux qui se taisent.


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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Mar 17 Jan 2012 11:58 
Grognard
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Inscrit(e) le : Dim 17 Mai 2009 23:12
Message(s) : 708
Concepteur de jeu (1) Médaile de l'Asie (1)
Well, here is the playtest map: http://www.kangerproject.com/DienBienPhu/

Each hex is 150m
Each game turn is 3 days
VM units are battalions and some support units are companies
French units are companies
I will use an open game turn system where you choose which phase you wish to play by playing a card.
I will also use a "make or break" system where an assault continues until you make or break. Assault advance pursuit goes on until you deem it impossible to contine. Units will not only receive hits, they will also suffer surpression/shaken and become tired/exhausted. So at one point your, for example, VM division (9 battalions and 3 support companies) will become too shaken and exhausted and depleted to continue.


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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Lun 16 Avr 2012 14:22 
Grognard
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Inscrit(e) le : Dim 17 Mai 2009 23:12
Message(s) : 708
Concepteur de jeu (1) Médaile de l'Asie (1)
I wish to make DBP a fast playing tournament game. I will introduce a make or break system. The Viet Minh places a regiment order marker on a French strongpoint. That regiment is now ordered to continue its assault until that strongpoint is reached and conquered. While reaching it, the regiment will suffer two consequences of its assault as well as battle results (in addition to losses). The consequences are fatigue and distress. The assault will continue with movement and fighting until the order marker is reached or the units reatreat - make or break.

After each movement and assault a unit gets increasingly tired until it gets exhausted (two sides of a marker). The more tired it gets the lower its effectiveness is. After each fighting, results of distress may accumulate. First is gets disrupted and then eventually shaken (again, two sides of a marker). So a unit that starts fresh will eventually end up both exhausted and shaken, but still able to fight though.

Along the way it might also get a battle result as surpressed, which will stop an assault. A regiment can continue until the steam blows off and hopefully it will have reached its objective before its battalions receive retreat results, perhaps due to their increasingly poor status.

The trick is to know how far in among the French the Viet Minh should place the order markers. To far in the units might not be able to reach it and take unnecessary losses in the process of their struggle to get there. Also, failure is not good for morale. Not far in enough, the gains might not be that impressive and, who knows, maybe you could have taken that extra strongpoint also. And, of course, success is good for morale.


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 Sujet du message: Re: Dien Bien Phu
Message non luPublié: Lun 16 Avr 2012 19:01 
Vieille barbe
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Inscrit(e) le : Sam 27 Sep 2008 10:59
Message(s) : 1696
Localisation : Reims
Officier de Strategikon (1) Médaille des 10 ans (1) Ordre des anciens 2006 (1) Médaille des comptes rendus (1) Médaille des petits posteurs (1) Organisateur de conventions (1) Médaille des conventions (2)
Rencontres Lyonnaises (1) Médaille des trappistes (1) Soldat du 4° zouave (1) Baroudeur ardéchois (1) Médaille des marseillais (1) Médaille de Cannes (1) convention GCACW rémoise (1)
Médaille GBOH (1) Médaille de la série GCACW (1) Médaille OCS (1) Médaille de la Secession (1)
Quid d'Isabelle ? :gratte:


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