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Message non luPublié: Ven 14 Sep 2018 08:26 
Grognard
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Inscrit(e) le : Mar 30 Sep 2008 17:59
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Médaille de la Nantaise (1) Médaille Jours de gloire (1) Médaille napoléonienne (1) Médaille du FCSOP (1)
§10.1.2
Citer:
Une artillerie ne peut donner qu’un seul support défensif par activation, soit pour elle-même si elle est attaquée, soit pour une unité attaquée par un ennemi à portée et dans sa ligne de vue.


L'artillerie étant attaquée, elle donnera un support défensif pour elle-même, qui se cumulera avec l'unité attaquée de l'autre formation présent dans le même hex.
Mais si elle a déjà donné son support pour une unité de sa formation située dans un autre hex et attaquée précédemment lors de la même activation, elle ne peut pas donner son support et restera passive tout en subissant les pertes éventuelles.


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Message non luPublié: Mar 2 Oct 2018 15:35 
Grognard
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Inscrit(e) le : Mar 30 Sep 2008 17:59
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Médaille de la Nantaise (1) Médaille Jours de gloire (1) Médaille napoléonienne (1) Médaille du FCSOP (1)
Cette fois les fichiers sur la page FAQ du site de VV sont à jour et en cohérence avec ceux de la page jeu


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Message non luPublié: Mar 30 Oct 2018 06:11 
Marie-Louise
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In Wissembourg, what happens if a reinforcement entry hex is occupied by a french unit? I don't find any reference in the rules.

I've thought to play so that the first prussian unit enters the map in an adjacent hex, but I'm not able to imagine what happens to the other units that are in column behind the first: enter an hex adjacent to the first unit or wait until a new game turn?

Thanks in advance for the replay.


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Message non luPublié: Mar 30 Oct 2018 07:52 
Grognard
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Médaille de la Nantaise (1) Médaille Jours de gloire (1) Médaille napoléonienne (1) Médaille du FCSOP (1)
beppelecce a écrit:
In Wissembourg, what happens if a reinforcement entry hex is occupied by a french unit? I don't find any reference in the rules.

I've thought to play so that the first prussian unit enters the map in an adjacent hex, but I'm not able to imagine what happens to the other units that are in column behind the first: enter an hex adjacent to the first unit or wait until a new game turn?

Thanks in advance for the replay.


L'unité en renfort entre dans l'hex le plus de proche de l'hex d'entrée initial et libre d'une ZdC ennemie. Hormis cela, il suit les règles normales de mouvement pour l'entrée des renforts.
The reinforcement unit enters in the nearest that is free of enemy ZOC. Then it follows the normal rules for reinforcement movement.

Good replay and do not hesitate to score the game on boardgamegeek https://www.boardgamegeek.com/boardgame/246510/wissembourg-et-spicheren-1870-premiers-combats-en


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Message non luPublié: Mer 31 Oct 2018 05:02 
Marie-Louise
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Inscrit(e) le : Ven 20 Avr 2012 19:32
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Some additional questions.

1. HQ and ZOC. Can HQ enter an enemy ZOC if there isn't any friendly unit in the hex? And leaving an EZOC, do they pay half their Movement Allowance as combat units (either there is a friendly unit or there isn't any)?

2. Stacking. Rules say that two artillery units may stack in the same hex with an inf/cav unit even if they belong to different formations. What about a single artillery stacked with an inf/cav: may them belong to differnet formations? If so, I don't understand why the rules speak about two artillery units only. Also, in Wissembourg french player can stack 2 inf/cav unit: may be them from different formations?

3. Defensive fire. An example to be sure I've understood correctly the rule.
Let's say there are an infantry (3 CF), an artillery (3 CF) and a leader (2 CB) in the same hex and they are attacked by three different hexes in their front. May they split their Combat Factor 1inf+1art versus all 3 hexes? If yes, and assuming there aren't other modifiers, would all their fire be modified 1 col to the left for art, and die roll modifier would be +4 (+1 art at 1 hex, +1 chassepot and +2 leader)?
Otherwise, could they fire 2 art CF at the first hex (1 col left and +3 drm), 2 inf CF at the second (no shift and +3 drm) and 1+1 at the third (1 col left and +4 drm)?
It seems to me that the results of fire would be different: assuming, for the sake of simplicity, that drm are equal to column shifts, in the first case we get 3 shots on col 5, while in the second we get 4, 5 and 5 col shots.
If it's so, it seems essential an analysis of how splitting the CF to obtain the higher chance of hitting the attacking foe.

I hope I've been clear, but not so sure! :confused:


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Message non luPublié: Mer 31 Oct 2018 09:48 
Grognard
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Inscrit(e) le : Mar 30 Sep 2008 17:59
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Médaille de la Nantaise (1) Médaille Jours de gloire (1) Médaille napoléonienne (1) Médaille du FCSOP (1)
1. HQ moves as units so they have the same restrictions with enemy ZOC.

2. Beware of the number of units that can stack together. You can have in a hex only the following possibilities
- 1 inf.
- 1 cav.
- 1 inf. + 1 art.
- 1 cav. + 1 art.
- 2 art.
For the 3 last possibilities, there is no restriction of formation.

3.
Citer:
Let's say there are an infantry (3 CF), an artillery (3 CF) and a leader (2 CB) in the same hex and they are attacked by three different hexes in their front. May they split their Combat Factor 1inf+1art versus all 3 hexes?
Yes. You can split the CF as you want against each attacking hex (and you can fire with 0 CF) if the attacker manage to coordonate his attack. If he failed, all the CF apply for each defensive fire.

Citer:
If yes, and assuming there aren't other modifiers, would all their fire be modified 1 col to the left for art, and die roll modifier would be +4 (+1 art at 1 hex, +1 chassepot and +2 leader)?
Ok for the die modifiers but there non column modifier for artillery. I think you misunderstand the modifier for the difference of level (-1 column if you shot against an enemy that is higher than you)


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